Kindervakantieweek Schijndel: Fairtrade

Onze Stichting Kindervakantiewerk Schijndel is de eerste van Nederland met een Kindervakantieweek die zich Fairtrade mag noemen! Daar zijn we trots op! Ook past het natuurlijk perfect bij de Fairtrade gemeente Meierijstad. Behalve aandacht voor de Schijndelse kinderen dragen wij ook ons steentje bij aan de kinderen in de wereld die het minder goed hebben dan wij. Zo gebruiken we maximaal Fairtradeproducten zoals koffie, thee en bananen. Die kopen we in bij PLUS Eijkemans in Schijndel.

Vele andere producten komen uit Meierijstad of de omgeving, zodat er minimaal transport voor nodig is. Beter voor het milieu dus. Drinken voor de kinderen wordt in plastic bekers geschonken die we steeds afwassen, zo verminderen we afval. Dit jaar gaan we ook nog meer ons afval scheiden, m.b.v. containers die de gemeente Meierijstad hiervoor beschikbaar stelt. En niet te vergeten: iedereen kan zich digitaal aanmelden en men hoeft niet langer een formulier uit te printen en in te leveren.

Dit is nog maar het begin van onze Fairtrade gedachte. Heeft u nog meer ideeën, neem dan contact met ons op. Wilt u meer weten over Fairtrade in Meierijstad, neem dan eens een kijkje op https://www.facebook.com/fairtrademeierijstad/ en doe mee!